Rekenen

Rekenen

 

 

 

 

 

 

 

 

‘De sommen worden nu echt wel heel moeilijk..’

‘De sommen worden nu echt wel heel moeilijk..’

De leerkracht ziet dat jouw kind rekenen moeilijk vindt. De Citografiek gaat maar niet omhoog en op het rapport zijn de cijfers ook niet al te best. Daarom krijgt je kind extra uitleg in de klas. Fijn zou je denken, maar jij ziet je zoon of dochter doodongelukkig thuiskomen, want de uitleg hielp weer niet om de sommen te begrijpen.

Natuurlijk is er oefenwerk voor thuis. Op van die doodsaaie werkbladen. Het wordt wel gemaakt, maar altijd met veel gezucht en gesteun. Als het blad klaar is heb jij een verdrietig kind, want rekenen blijft stom en moeilijk.

Je besluit om thuis te helpen met het oefenwerk. Gewoon als extra steuntje in de rug. Maar na 1 blik op het rekenblad zie je sommen staan waarvan je eigenlijk niet meer weet hoe dat nou in zijn werk gaat. En daarbij, jouw uitleg is altijd anders dan van de leerkracht waardoor je kind er nu helemaal niets meer van snapt.

En hoe komt het toch dat je kind zo lang moet nadenken over een som zoals 4+3? Op de vingers worden dit soort sommen steeds één voor één geteld. Zelfs als deze al honderd keer voorbij zijn gekomen. Waarom lukt het niet om in één keer het antwoord te geven? En als deze sommen al lastig zijn, hoe moet dat dan met de sommen die nog gaan komen? En bovenal: wat gaat dit allemaal doen met het zelfbeeld van jouw kind?

 

Keersommen. Dat is iets wat je moet lukken. Toch? Even aan de keukentafel met elkaar de sommen stampen. Maar je merkte al snel dat simpelweg stampen niet lukt en het wordt helemaal ingewikkeld als het in een verhaal staat. Je hebt geen idee hoe je dat moet uitleggen en voelt je machteloos want deze sommen zijn onwijs belangrijk voor het verdere rekenen. Wat nu?!

 

 

 

Rekenen Lisette Castelein

De leerkracht ziet dat jouw kind rekenen moeilijk vindt. De Citografiek gaat maar niet omhoog en op het rapport zijn de cijfers ook niet al te best. Daarom krijgt je kind extra uitleg in de klas. Fijn zou je denken, maar jij ziet je zoon of dochter doodongelukkig thuiskomen, want de uitleg hielp weer niet om de sommen te begrijpen.

Natuurlijk is er oefenwerk voor thuis. Op van die doodsaaie werkbladen. Het wordt wel gemaakt, maar altijd met veel gezucht en gesteun. Als het blad klaar is heb jij een verdrietig kind, want rekenen blijft stom en moeilijk.

Je besluit om thuis te helpen met het oefenwerk. Gewoon als extra steuntje in de rug. Maar na 1 blik op het rekenblad zie je sommen staan waarvan je eigenlijk niet meer weet hoe dat nou in zijn werk gaat. En daarbij, jouw uitleg is altijd anders dan van de leerkracht waardoor je kind er nu helemaal niets meer van snapt.

En hoe komt het toch dat je kind zo lang moet nadenken over een som zoals 4+3? Op de vingers worden dit soort sommen steeds één voor één geteld. Zelfs als deze al honderd keer voorbij zijn gekomen. Waarom lukt het niet om in één keer het antwoord te geven? En als deze sommen al lastig zijn, hoe moet dat dan met de sommen die nog gaan komen? En bovenal: wat gaat dit allemaal doen met het zelfbeeld van jouw kind?

Keersommen. Dat is iets wat je moet lukken. Toch? Even aan de keukentafel met elkaar de sommen stampen. Maar je merkte al snel dat simpelweg stampen niet lukt en het wordt helemaal ingewikkeld als het in een verhaal staat. Je hebt geen idee hoe je dat moet uitleggen en voelt je machteloos want deze sommen zijn onwijs belangrijk voor het verdere rekenen. Wat nu?!

 

 

 

 

Rekenen Lisette Castelein

En stel je eens voor..

Jouw kind kan gewoon de rekenles volgen, zonder steeds die extra instructie en
de daarbij behorende spanningen. De rekenresultaten zijn zoals die horen te zijn, goed op niveau en die bergen extra oefenwerk behoren tot het verleden.

Geen stress en spanning meer over het rekenen


en jij hebt je vrolijke kind weer terug.

 

En stel je eens voor..

Jouw kind kan gewoon de rekenles volgen, zonder steeds die extra instructie en de daarbij behorende spanningen. De rekenresultaten zijn zoals die horen te zijn, goed op niveau en die bergen extra oefenwerk behoren tot het verleden.

Geen stress en spanning meer over het rekenen en jij hebt je vrolijke kind weer terug.

Dit is gewoon binnen handbereik!

Gedurende 10 weken ga ik samen met jouw zoon of dochter ervoor zorgen dat hij of zij die lastige rekensommen de baas wordt.

Ik heb uiteraard aandacht voor het rekenen, maar ook hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Want alleen als je je goed voelt kan je leren.

De lessen vinden plaats in mijn praktijk en/of online: net wat voor jullie het beste uitkomt!

Lisette Rekenen

Dit is gewoon binnen handbereik!

Gedurende 10 weken ga ik samen met jouw zoon of dochter ervoor zorgen dat hij of zij die lastige rekensommen de baas wordt.

Ik heb uiteraard aandacht voor het rekenen, maar ook hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Want alleen als je je goed voelt kan je leren.

De lessen vinden plaats in mijn praktijk en/of online: net wat voor jullie het beste uitkomt!

Lisette Rekenen

En uiteindelijk..

krijg jij je vrolijke kind weer terug, want de rekensommen leveren geen problemen meer op.
Extra instructie en oefenwerk voor thuis behoren tot de verleden tijd. Resultaten gaan omhoog en het plezier in het leren komt weer terug. Geen stress, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school toe.

En uiteindelijk..

krijg jij je vrolijke kind weer terug, want de rekensommen leveren geen problemen meer op.
Extra instructie en oefenwerk voor thuis behoren tot de verleden tijd. Resultaten gaan omhoog en het plezier in het leren komt weer terug. Geen stress, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school toe. Resultaten gaan omhoog en het plezier in het leren komt weer terug. Geen stress, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school toe.

Jouw kind krijgt

Een goed rekenonderzoek á €149, zodat we precies weten welke sommen er al goed gaan en waar we nog aan moeten werken.

De uitslag van het rekenonderzoek die wordt weergegeven als een muur met bouwstenen. Super duidelijk!

Totaal 10 lessen van 50 minuten.

Lessen waarin kindercoaching verweven zit.

Werken met aansprekende materialen en bewegen: stilzitten en saaie werkbladen doe ik niet aan.

Een werkmap met oefenmaterialen en toegang tot een online oefenprogramma.

 

 

Bonus

Altijd toegang tot mijn beveiligde online leeromgeving.

Jij krijgt

Inzicht in het rekenniveau van jouw kind.

Onbeperkt toegang tot het online handelingsplan waarin o.a. de bevindingen van het rekenonderzoek, de doelen en de vorderingen staan.

Na elke les schrijf ik in het handelingsplan wat we hebben gedaan en welk oefenwerk jouw kind meekrijgt.

Na les 5 en les 10 een oudergesprek waarin we de groei van jouw kind bespreken.

En bovenal: een vrolijk kind dat rekenen (weer) leuk vindt!

 

 

Na de 10e les wordt in samenspraak
een pakket op maat gemaakt!

 

Wat jouw kind krijgt

Een goed rekenonderzoek á €225, zodat we precies weten welke sommen er al goed gaan en waar we nog aan moeten werken.

De uitslag van het rekenonderzoek die wordt weergegeven als een muur met bouwstenen. Super duidelijk!

Totaal 10 lessen van 50 minuten.

Lessen waarbij ik niet alleen kijk naar het rekenen, maar ook naar jouw kind. Ik geef kindercoaching op maat als dit nodig is.

Werken met aansprekende materialen en bewegen: stilzitten en saaie werkbladen doe ik niet aan.

Een werkmap met oefenmaterialen en toegang tot een online oefenprogramma.

 

 

Bonus

Altijd toegang tot mijn beveiligde online leeromgeving.

Jij krijgt

Inzicht in het rekenniveau van jouw kind.

Onbeperkt toegang tot het online handelingsplan waarin o.a. de bevindingen van het rekenonderzoek, de doelen en de vorderingen staan.

Na elke les schrijf ik in het handelingsplan wat we hebben gedaan en welk oefenwerk jouw kind meekrijgt.

Na les 5 en les 10 een oudergesprek waarin we de groei van jouw kind bespreken.

En bovenal: een vrolijk kind dat rekenen (weer) leuk vindt!

 

 

Ieder kind gaat vooruit met mijn Succesformule!

Leren met hoofd, hart én lijf.

Ieder kind gaat vooruit met mijn Succesformule!

Leren met

hoofd, hart én lijf.

leren met het hoofd
leren met het hart
leren met het lijf

‘Ze begrijpt het nu wel!’

Sylvia Rusman- moeder van Luuk, 12 jaar
Lisette heeft Luuk in eerste instantie begeleid in rekenwerk en dan ook met name de redactiesommen. Hij leerde op deze manier goed lezen en kijken naar wat hij moest doen bij elke specifieke som.
Ze heeft gebruik gemaakt van het Bareka muurtje om hiaten aan te pakken. Later heeft Lisette ook nog het begrijpend lezen aangepakt.

De manier hoe Lisette dit met Luuk heeft gedaan is heel bijzonder. Vol vertrouwen dat het zou gaan lukken op een speelse en gezellige manier is Luuk het leren weer leuk gaan vinden.
Er ontstond een mooie vertrouwensband tussen Luuk en Lisette waardoor Luuk heel goed met haar kon praten. Wij vonden dit als ouders heel waardevol.

Ze heeft een open blik, straalt rust uit, neemt de tijd, zorgt ervoor dat je kind leren weer leuk vindt en geeft het vertrouwen terug!!!

Luuk, 12 jaar
Ik vond de lessen leuk en leerzaam. We deden veel leerspelletjes tussendoor en dat maakte het vooral leuk. Ook kletsten we even hoe de week was gegaan en dat vond ik fijn we dronken dan wat en aten een koekje.
Het leren op school gaat nu beter vooral het rekenen en het begrijpend lezen. Het voelt heel fijn dat het wat makkelijker gaat allemaal.
Ik zou het aanraden om naar juf Lisette gaan omdat je daarna heel goed kunt leren.

Hans, 11 jaar
Ik merkte dat het snel steeds makkelijker werd om sommen te begrijpen en om ze op een goede manier uit te rekenen. Dit doe ik nu ook op school en met mijn huiswerk. 

Hans, 11 jaar
Ik merkte dat het snel steeds makkelijker werd om sommen te begrijpen en om ze op een goede manier uit te rekenen. Dit doe ik nu ook op school en met mijn huiswerk. 

Hans, 11 jaar
Ik merkte dat het snel steeds makkelijker werd om sommen te begrijpen en om ze op een goede manier uit te rekenen. Dit doe ik nu ook op school en met mijn huiswerk. 

Miranda- moeder van Hans, 11 jaar
Wat Hans heeft geoefend en geleerd bij Lisette past hij ook toe op school en maakt daardoor grote sprongen in zijn niveau. Door de duidelijke uitleg tijdens de lessen leert hij nu veel makkelijker. Hij is trots, omdat hij nu goed mee kan komen en het snapt.

Sanne- moeder van Tim, 11 jaar
Onze zoon Tim kwam voor rekenondersteuning bij Lisette. Nadat ze een onderzoek had gedaan wisten we precies waar het knelpunt bij hem zat. Het bleek dat hij de sommen van groep 4 nog niet kon, terwijl hij al in groep 7 zat!
Tim ging elke week naar Lisette. Daar had hij altijd zin in terwijl hij rekenen op school maar stom vond. Het oefenwerk was duidelijk en stond goed beschrijven in het handelingsplan. Hij vond het soms zelfs leuk om te maken!
Al met al zit Tim nu op het niveau van groep 7. Daar is niet alleen hij, maar ook wij zijn daar ontzettend blij mee. Bedankt Lisette, voor je inzet en enthousiasme!

Marja- moeder van Lizzy, 10 jaar
Rekenen vond Lizzy echt niet leuk. En op school wisten de leerkrachten het op een gegeven moment ook niet meer. Daarom heeft Lisette een rekenonderzoek uitgevoerd en kregen we inzicht in de rekencapaciteiten van Lizzy. Lisette ging met haar aan het werk. Eerst vond Lizzyy het nog lastig, maar dat veranderde al snel. Ze ging altijd met plezier naar haar toe en de resultaten gingen al snel omhoog!

Willemijn- moeder van M., groep 6
Van Citoscore eind groep 4 naar midden groep 6 in een half jaar tijd. Need I say more?

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen bijles en wat jij biedt: Remedial Teaching Plus?

Bijles werkt niet op de langere termijn, omdat er niet wordt gewerkt aan een stevige rekenbasis. Dit komt omdat er niet wordt onderzocht wát er in de basis nog niet goed zit. Hierdoor bouwt je kind verder op een wankele ondergrond en uiteindelijk gaat hij of zij wéér onderuit.

Bij Remedial Teaching onderzoek ik altijd eerst wat er in de basis van het rekenen nog niet goed is om daar vervolgens aan te gaan werken. Hierdoor krijgt jouw kind een stevige rekenbasis waar we op verder kunnen bouwen.

De Plus staat voor het feit dat ik niet alleen kijk naar het rekenen, maar ook zeker hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Hier komen mijn kwaliteiten als kindercoach om de hoek kijken. Want wanneer je je niet happy voelt kan je simpelweg niet leren. Door ook hier aandacht aan te geven gaan de spreekwoordelijke leerluikjes open.

Remedial Teaching Plus is dus een complete aanpak voor jouw kind waardoor er binnen korte tijd grote rekenstappen worden gemaakt!

Kan ik ook alleen een rekenonderzoek aanvragen?

Jazeker! Een los rekenonderzoek kost €269. Hierin zit 1x een onderzoek van 50 minuten, het uitwerken van de onderzoeksresultaten en een oudergesprek van 30 minuten.

Wordt de begeleiding vergoed?

Ik sta in het kwaliteitsregister van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers. Hierdoor vergoeden sommige zorgverzekeringen (deels) mijn begeleidingen.

Voor zover ik weet wordt op dit moment vanuit zorgverzekeraar Zorg & Zekerheid (aanvullende verzekering AV-GeZZin, AV-Totaal en AV-Cum Laude) de begeleiding (deels) vergoed. Voorwaarden kunnen echter wijzigen en daarom raad ik je aan om je te laten informeren door je zorgverzekeraar.

Ook als je een andere zorgverzekeraar hebt raad ik je aan om met hen contact op te nemen voor een eventuele vergoeding.

Wat als de tien lessen klaar zijn?

Na de laatste les hebben we een afrondend gesprek met elkaar en bespreken we de doelen die zijn gehaald.
Hierna bekijken we of en hoeveel lessen er nog nodig zijn. Mochten jullie nog meer lessen willen afnemen dan stel ik een nieuw pakket samen. Uiteraard wordt er dan geen nieuw onderzoek afgenomen en daarom is dit pakket ook goedkoper dan het eerste pakket.

Wat wordt er van mij als ouder verwacht?

Je kind gaat iets leren wat nu nog lastig is. Daarom is het belangrijk dat je er thuis voor hem of haar bent als het even lastig wordt om bijvoorbeeld door te zetten. Je kind positief aanmoedigen is hierbij heel belangrijk. Je hoeft geen sommen uit te leggen, daar ben ik voor.

Krijgt mijn kind huiswerk?

Het oefenwerk is een heel belangrijk onderdeel van de begeleiding. Als er thuis niet wordt geoefend zal er te weinig vooruitgang zijn. De hersenen hebben het nodig om dat wat er geleerd is tijdens de sessie regelmatig te herhalen. Zodoende kan de nieuwe lesstof ook worden onthouden. Het oefenwerk vraagt een tijdsinvestering van ongeveer 5x per week, 15 minuten oefenen.

Is er overleg met de leerkracht?

Hoe meer informatie ik heb over jouw kind, hoe beter ik de basis kan neerzetten voor een goede begeleiding. Een overleg met de leerkracht is daarom heel waardevol. Een overleg kost €12,50 per 15 minuten.

Wat als mijn kind ziek is?

Wanneer je maximaal 24 uur voor de start van de sessie je kind afmeldt, kunnen we een vervangende sessie inplannen. Lees vooral mijn algemene voorwaarden over dit onderwerp. Deze kan je hier inzien.

Wij wonen niet in de buurt. Kan de begeleiding ook online plaatsvinden?

Dit is uiteraard geen probleem. In mijn beveiligde leeromgeving kan jouw kind veilig online begeleiding krijgen.
Ik maak gebruik van meerdere camera’s waardoor zowel ik als mijn bord en werkmaterialen goed te zien zijn.

Gewoon goede hulp bij het leren.

Copyright Praktijk Lisette Castelein