Elk kind gaat vooruit met mijn
Succesformule voor het leren!
Succesformule
voor het leren!
Stop met het eindeloos herhalen van de lesstof..
Wanneer je kind vastloopt met een schoolvak werkt het NIET om de leerstof te herhalen! Ja, het is echt waar.
Het simpelweg herhalen van wéér die spellingsregels of wéér die sommen werkt echt niet als er in de afgelopen 6 maanden geen vooruitgang op school is geboekt.
Wat ik te bieden heb werkt wel en heb ik vormgegeven in de door mijzelf ontwikkelde ‘Succesformule voor het leren.’ Door deze formule worden er binnen korte tijd resultaten behaald en gaat jouw kind weer met plezier naar school.
Waar de meeste praktijken alleen leerondersteuning aanbieden, kijk ik verder. Een kind komt namelijk alleen tot leren -en onthoudt dus ook daadwerkelijk de lesstof!- als er een balans is tussen hoofd, hart en lijf.
Hierbij komen mijn kwaliteiten en jarenlange ervaring als kindercoach, remedial teacher en leerkracht op een effectieve manier samen en vullen elkaar perfect aan.
Kortom: Ik heb dus aandacht voor het gehele kind en dát werkt!
Ik kijk verder en dát werkt.
Ik kijk verder
en dát werkt.
Kijk, zo werkt de formule voor jouw kind!
Leren met je hoofd
Leren doe je natuurlijk met je brein, maar deze moet daar wel klaar voor zijn. Het sluit zich spreekwoordelijk gezegd af wanneer deze wordt over- of ondervraagd.
Wanneer een kind wordt overvraagd is de lesstof nog te moeilijk en haakt een kind af. ‘Het lukt me toch niet!’
Als een kind wordt ondervraagd is de lesstof te makkelijk en ook dan haakt het kind af. ‘Pff, dit is echt te simpel.’
Doordat ik gericht onderzoek doe, weet ik precies wat jouw kind nodig heeft om het schoolvak aan te pakken.
Hierdoor kan ik tijdens de begeleiding lesstof aanbieden die het brein prikkelt waardoor je kind nu wel tot leren komt.
Leren met je hart
Weten waarom je iets leert, is ook een voorwaarde om tot leren te komen. Je gaat als het ware een verbinding aan met de lesstof. Dit heeft een belangrijke rol in de begeleiding.
Jouw kind krijgt inzicht in wat hij of zij gaat leren. Hierdoor worden het geen losse lessen, maar een aaneenschakeling van ‘o ja, dit vind ik nu nog lastig en ga ik samen met Lisette aanpakken.’
Daarbij is het uitgangspunt niet ‘je moet dit doen’, maar ‘we gaan dit samen doen.’
Dit zorgt voor een goede mindset en een actieve leerhouding waardoor je kind weer zin krijgt om te leren.
Ja, echt waar!
Leren met je lijf
Als je goed in je vel zit kom je tot leren. Zo niet, dan moet dat eerst worden aangepakt.
Het niet goed in je vel zitten allerlei zaken te maken hebben. Soms zijn ze groot en soms klein. Denk bijvoorbeeld aan een familielid die overleden is, gedoe met klasgenoten, stress over een toets of een lievelingspen die kwijt is.
Op een ontspannen manier kijk ik met het kind hiernaar en zorg voor handvatten om hiermee om te gaan. Hierdoor keert de rust in het lichaam weer terug.
Daarnaast heeft leren met je lijf ook te maken met bewegen. We zitten tijdens de lessen niet eindeloos stil, maar zijn we ook letterlijk actief. Hierdoor wordt de leerstof beter onthouden en blijft het brein geprikkeld zodat nieuwe leerstof beter kan worden onthouden.